HAYATI OKUMAK

Kitap okumanın yararları üzerine birçok yazı var. Belki, ben de daha sonra bunlara değinebilirim. Kitap okuma alışkanlığı güzel bir alışkanlık; buna denecek hiçbir sözüm olamaz. Ancak, kitap seçimi, seçilen kitapların çeşitliliği, arıların her çiçekten bal özü aldığı gibi, çok önemli…Her kitap ve yazar,konuları değişik açılardan ele alıyor. Yoksa, bence sakız çiğner gibi olursunuz. Çiğne, çiğne, aynı şey…

Bazıları, çok kitap okuduğu ile öğünür, bunu bir öğünç olarak herkese anlatır da anlatır. Çünkü, anlatacak hiçbir sosyal ilişkisi, değişik konularda geçerli fikirleri yoktur. Makara gibi sarar da sarar. Okunan kitaplar, kişiyi kesinlikle geliştirmediği gibi; hayattan, gerçeklerden uzaklaştırır. Sadece roman, hikaye kahramanlarıyla hayatını paylaşır.

Dünyada, gerçeklerde, değişiklikler olmuştur,herşeyden bihaberdir. Fazla detay üzerinde durmayacağım,( yedi uyurlar, ashab-ı keyf ) gibi paralar değerini kaybetmiştir, düzen tamamen değişmiştir. Bir uyanırlar, akla hayale gelmeyecek değişiklikler olmuştur. İşte, sadece tek yönlü, hiçbir katkısı olmayan, kitaplara gömülerek yaşayanların hazin sonu…

Eğitim, her zaman en önlerde gelen değer olmuştur, benim için. EĞİTİM deyince diplomayı alıp asmak değildir, aslolan.Diploması olmayan, ancak ,kendisini sürekli, gelişime ve eğitime açık olarak gerçek hayatı yaşayanlar,hayatın içinde olanlar, diploması olan, her zaman yararlı, hayata dair bilgi edinenler, bunu yaşamlarına yansıtanlardır, önemli olan.

Yaşamda herşey, bir denge üzerine oturtulmuştur. Hep çalışmak olmaz, hep eğlence olmaz, hep dinlence olmaz… Bunun gibi yanına pekçok şey koyabiliriz. Sadece kitaplara gömülenlerde mutlaka bir farklılık vardır. Neden sadece, okumak? İnsanlardan kaçış, geçmişte, çocuklukta yapılan yanlışlar mıdır, kişiyi tepkisiz bir ortama iten, çünkü, karşıdan bir tepki gelmemekte,kimse size karşı çıkmamakta ve sizin savunma gibi bir ihtiyacınız doğmamaktadır, kişi içine kapanmaktadır.Hayattan ürkme ve kitapların sayfaları içine saklanmaktır.Yaşanan ortamdan kaçış, aile ile çocuğun hiçbirşeyi paylaşamaması,aile içinde iletişimsizlik..”.Hayatı Okumak” diye attım,başlığımı. Bu çocuklar, özel olarak ilgilenilmesi gereken çocuklardır.

Nedenine gelince, İLERİDE AİLE KURACAKLARDIR, EŞ VE ÇOCUKLARINA KENDİ PROBLEMLERİNİ TAŞIYACAKLARDIR !!!!

HAYATI OKUMAK’ için 2 yanıt

  1. öğretmenim yazılarınızı büyük bir keyifle okuyorum hepsi cooook güzel.hayatı anlatmanız özellikle cocuklarla bu kadar ilgilenmeniz coook güzel.her okuduğumda kimi zaman duygulanıyor,kimi zamanda mutlulukla okuyorum.sizinle birşey paylaşmak istiyorum bundan 3 yıl önce göztepede bir ilköğretim okulunda kütüphanesi olmayan bir okula kütüphane actım.150 ye yakın kitap,vcd tülünden perdesine.santrancına kadar elimden geldiği kadar birseyler yapmaya calıştım.ondan aldığım keyifi ve mıtluluğu gercekten anlatamam cooook mutlu olmuştum.gendimce birseyler yapmaya calışyım.keske elimden gelse de yine birseyler yapabilseeeeeem………

    • Şükriye cim, herhalde derslerimiz aklına geliyordur.Biliyorsun,severek yaptığım için,yine bu işlerle ilgileniyorum. Öğrencilerimin beni takip ediyor olmasından da ayrı bir mutluluk duyuyorum. Sen de bu arada yararlı işler yapmışsın,tebrik ediyorum. Birilerine faydalı olabilmek çok güzel. Daha pek çok okulun böyle girişimlere ihtiyacı var. İlgili yerlere müracaat edersen sana yol gösteren olacaktır.Sevgilerimle….

Yorum bırakın